lördag 14 november 2009

Lördag =)





Oj oj, ser att det var ett tag sedan man uppdaterade. Får ett gott skratt då jag läser senaste inlägget för det hade jag i stort sett kunnat kopiera rakt av till dagens händelser. Idag har vi nämligen också varit i Läckeby och sedan handlat på Maxi. Ja ja...jag vet jag är en extremt tråkig människa men trivs alldeles utmärkt med det. Nu har jag iaf jobbat så mycket att jag inte ens hunnit tänka på bloggen. Jobbat sju dagar i sträck varav några av dessa inneburit 24 timmars pass då jag sovit på mitt jobb. Bra med jobb men skönt då man får vara hemma och träffa familjen lite. Ibland blir det lite dåligt med den varan men å andra sidan så uppskattar man dem desto mera då man varit ifrån dem ett tag. Idag har det varit mulet väder men mycket behagligt 8 plus grader och vindstilla. Vi var ute i skogen länge och lekte med barn och hundar. Ingemar var en riddare som skulle vakta oss för trollen. Det blev lite besvikelse då skogen inte innehöll några troll men jag sade till Ingemar man måste titta mycket noga. Ingemar tyckte att han såg en troll rumpa skumpa iväg mellan träden. Jag sade att troll är rädda för dagsljus så det är klart att de inte kommer fram just nu. Alva upptäckte också att småtrollen hade plockat in all svamp för den var helt försvunnen. Vi stannade till vid minneslunden och tände ett ljus för våran Hercules, vi hade också med oss en fin gravprydnad. Barnen blev gripna av stunden och Alva sjöng Sov nu lilla Totte för Hercules. Det är sorgligt när ens hund dör och flyger till himlen sade Alva och det kunde vi andra bara hålla med om. Nu är hundarna trötta var ut en halvtimmes prommis med dem nyss. Nu snarkas det från varsin hundbädd. Bella har somnat med sitt nyinköpta tuggben under nosen. Barnen ser på en barnfilm innan läggdax och lugnet råder. Dax för en kopp the med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar