torsdag 15 oktober 2009

Snöade idag


Har jobbat som vanligt och ska iväg igen och jobba ett nattpass till om en liten stund. Passade på att vara ute på dämmet med mina hundar. Det regnar och blåser här. Sen kom det SNÖ. Jag höll knappt på att tro mina ögon. Men den stannade inte kvar på backen tyvärr. Inte en käft var ute i det vädret men på hemvägen såg jag en till trogen hundägare med luvan uppdragen och huvudet nedböjt stretande i blåsten och regnet. Konstaterande...det är bara tokiga hundägare som är ute dagar som dessa. Vi sneglade lite på varandra i förbifarten och log sneda leénden i samförstånd hundägare emellan. Thimmy sneglade med men av helt andra orsaker. Han är odräglig min lilla hund. En riktig slagskämpe. Har frågat mig om och om igen vad jag gjort för fel tills jag läste i en bok om JRT att den största dödsorsaken är bettskador från andra hundar då JRT inte drar sig för att slåss. Jag skulle ha läst det innan jag köpte en terrier*ler*. Att kastrera honom hjälpte inte kan jag säga. Han älskar kampen. Tur att han är så in i vassen lydig så att han av ren lydnad och respekt för sin matte låter bli fast det bara spritter i kroppen av lust. Ibland är det inte dumt att vara avgudad av sin JRT även om det många gånger kan bli ganska påfrestande det med då den lilla busen ska överbedyra sin kärlek med hela sin hjärtans lust. Söt är han iallafall även om han inte har alla hästarna hemma. Som vanligt är min blogg väldigt ointressant *ler* skyll er själva om ni läser. Jag ska skriva i rubriken om jag kommer på något intressant som är av allmän nytta. Nu ska jag lägga ut lite bilder som jag fotat på ett tråkigt höst kalmar. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar